skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

En opfordring til FanFic-forfattere

(Læst 17491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lienna

• cand.alt - 2004 & 2013
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Visse vasse..
Citat fra: Lord Palpatine
(hvad deres job ellers er, er jo ikke godt at vide :P )

*host hark host* Kommer du til DVD-weekenden?? Så pas på min kost :P

Jeg er med Mara på den her.. Jeg vil osse gå i baglås bare ved tanken om at skulle rette FFs.. *uark*..
Life always offers you a second chance. It's called tomorrow.

Grief never ends. But it changes. It's a passage, not a place to stay. Grief is not a sign of weakness, nor a lack of faith. It's the price of love.

Wookiee

• Gæst
Ja, hvis der er for mange stavefejl i en FF, så gider jeg heller ikke rigtigt gøre noget ved det, men jeg har ikke noget imod at påpege hvis der er en eller to, der går igen (så som 'force puch' eller når folk ikke fatter, at der skal 'r' i enden). Men at gå ind i en historie og rette i den får I mig ikke til. For det første er det forfatterens eget ansvar at stave ordenligt (og der findes masser af hjælpemidler som for eksempel retstavningsordbøger). For det andet er det lidt forkert at gå ind i andre personers værker og lave om på dem - jeg ville i hvert fald blive gal, hvis der var en, der gjorde det evd mine.

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • KAFFEN LEVER!!!
Citat fra: Lienna
Citat fra: Lord Palpatine
(hvad deres job ellers er, er jo ikke godt at vide :P )

*host hark host* Kommer du til DVD-weekenden?? Så pas på min kost :P

*griner nervøst og klør sig i nakken*
Øh.. he, he... det jeg mente var... øh... "de flittige stakler har jo så meget andet om ørene, det er snart ikke godt at vide hvad de IKKE gør for forumet".... hehe... Jeg vil forresten opfordre til at alle sender dem en cola, det har de fortjent.. heh..

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
hvis man har problemer med stavningen, så er det en god idé at bruge en betalæser.  :D  det er det selvfølgelig altid, da man kan stirre sig blind på sine egne fejl.
en anden typisk fejl: hans, hendes og sine bliver brugt forkert. mange bruger hans eller hendes i stedet for sine, når de beskriver en persons ting. f.eks: "det var hans penge, så han tog hans penge."korrekt sætning:"det var hans penge, så han tog sine penge."(ok, det lyder dårligt, men det tjener mit formål).  :wink:  i den første sætning tager han en andens penge, og i nr. 2 er det hans egne penge han tager. brugte selv mange år på at lære den, og laver stadig fejl nogle gange.  :roll:  :wink:
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Mace Solo

• Gæst
Jeg er ny her på fan fiction, så jeg ved både ikke hvor lang tid der går før i kommentere det nye som er blevet lagt ud her på siden, og om jeg langer for hurtigt eller uretfærdigt ud når jeg skriver det her. Men sagen er den, at jeg for 2 dage siden, lagde noget ud her på siden og det er ikke rigtigt blevet kommenteret, eller jo, af en, men jeg ville meget gerne høre flere af jer andres mening om det jeg har skrevet som er The Great Jedi Purge og her synes jeg at det ville være skønt, at hvis man gjorte sådan, at hver gang man ser noget nyt her i Fan Fiction og har læst det, så kommentere man eller give sin mening om det man lige har læst, på en positivt måde selvfølgelig, så den som har skrevet det, ikke skal tro, at det man har skrevet ikke er noget hø, fordi der ikke rigtig er nogen som har kommenteret det.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Dels er det ikke alle, der læser FF, dels er det ikke alle, der læser alle FF og de, der læser, læser bestemt ikke hver dag. Det er jo ikke noget, vi kan tvinge folk til :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Mace Solo

• Gæst
Nej det kan vi jo ikke. Men skal man så bare håbe på til en anden gang, om at nogle vil kommentere det, mens man i flere uger har brugt tid og krafter på et projekt? Hvis man ser det fra forfatterens synspunkt, er det ikke en form for russisk Roulette? Nogle gange er man heldig at nogle vil kommentere det og nogle gange ikke.

Det eneste jeg i det hele taget vil fortælle med det her, er, at det kan sætte forfatteren i et lys hvori man ikke har lyst til at skrive en anden gang, hvis der ikke er nogen som har set det. Er det ikke en form for spildte krafter? Men ellers vil jeg gerne have en forklaring på, hvis der er nogle der er i humør til at give mig en, om hvordan man skal se det.
Senest Redigeret: 27-03-2007, 10:04:29 af Mace Solo

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Selvfølgelig vil folk kommentere den med tiden. Jeg har skam tænkt mig at læse den, når jeg får tid til det.

Desuden ser det da ud til, at der er to der har kommenteret i hvert fald første del af den :-)

Men, du kan så også se, hvor mange der har læst emnet og selvom det ikke er alle der kommenterer, er det jo nok stadig en historie der er værd at læse, så det behøver du  ikke at blive bekymret for :-) det skal nok komme :wink:

Glæder mig til at læse den :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mace Solo

• Gæst
Ok tak det var bare det jeg ville vide.