skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

"The Living Force - Efter døden."

(Læst 17900 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det samme med mig, altså i preguel. :lol:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Citat fra: Malekh
Jeg skrev lidt om det her i en anden post men jeg kan da lige paste det her..

2) Qui-Gon ond? Er i da komplet vanvittige?
Når de snakker om hans ry er det fordi han gentagne gange har modsat sig rådets vilje.. Ikke fordi han er ond.. men fordi han er i overlegen kontakt med det der kalder "the living force"
Kraften er delt op i to områder... "the living force", og "the unifying force"

Yoda var den største mester inden for "the unifying force".. som bla. omhandler at se ind i fremtiden.

Qui-Gon var den største mester inden for "the living force" som omhandler at leve i nuet.. lytte til kraftens vilje (I kan måske huske Qui-Gon snakke om the will of the force)
Fat det her: Han er større end selv YODA! inden for denne gren.
Det er den gren der fortæller ham at han MÅ træne Anakin. Yoda kan se ind i fremtiden bedre end Qui-Gon og kan derfor føle at det vil bringe meget smerte med sig. Men Qui-Gon er i bedre kontakt med kraftens vilje i nuet. Husk at Obi-Wan siger i starten af Ep I: "But Master Yoda told me to be mindful of the future" hvortil Qui-Gon svarer "But not at the expense of the present" (eller sådan noget lignende) hvilket klart viser hvor de hver især (yoda og Qui-Gon) har deres prioriteter og deres styrke.

Okay og med alt det her forsvindingspjat:

Læg mærke til det her: I tiden der omhandler EP I og II er det ALDRIG! før blevet set at en Jedi er "forsvundet" de er simpelthen bare døde. Det er derfor det kommer som sådan en kæmpe overraskelse for Yoda at han hører Qui-Gons stemme.. Det er ALDRIG sket før. Det hænger alt sammen sammen med Qui-Gons overlegne mestren af the living force.. Som omhandler at leve i nuet! (tænk over det)

Jeg er ikke i tvivl om at vi i Ep III ser Qui-Gon som spøgelse. Jeg har endda læst at han skulle have været med i EP II men at et motorcykel uheld forhindrede ham i det, så de blev nød til at bruge hans stemme fra TPM (læg mærke til at det er det samme han siger på et tidspunkt i TPM)

Qui-Gon er ligeså stor som Yoda. De er bare store på forskellige områder. Det er derfor Qui-Gon har været uenig med rådet så mange gange.

Han er ikke ond... Han er endda min yndlings Jedi  

Det er sådan jeg set det

Tsk Tsk Tsk...

Hvis jeg ikke er blind så er der vist noget med at Mace Windu er den stærkeste i the unifying force.. Han er bedre kæmper end Qui Gonn Jinn. Klart Qui Gonn Jinn taber til en Sith Mace Windu kunne slagte alene...

Faktisk er Yoda bedre i lyssværd kamp end Qui Gonn Jinn.. Obi Wan kunne tage maul men ikke Dooku. Yoda kunne tage dooku.. Det betyder at Qui Gonn Jinn er dårligere end Yoda og Mace. Mace er den stærkeste Unifying.. Læg mærke til at han aldrig får de der Trancer som Yoda får. Men alligevel styrer han Rådet sammen med Yoda. Det betyder at Yoda er den stærkeste i Infying Force og Mace i Unifying Force... Maul styrede Rådet da Qui Gonn Jinn levede!

James Christopher

• Gæst
Citat fra: Kyle Katarn
Det betyder at Yoda er den stærkeste i Infying Force og Mace i Unifying Force... Maul styrede Rådet da Qui Gonn Jinn levede!

Styrede Maul Rådet, imens Qui-Gon Jinn levede?? Godt nok er Maul's baggrund stadigt mystisk, nok mest på grund af Sidious/Palpatine, men sætte i Rådet, det kunne jeg ikke forstille mig :?

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Mace styrede rådet selv før episode I. Hvis Yoda havde gjort det, ville Anakin nok ikke være kommet i træning med Rådet.

Mace har ikke overvundet nogen sith-lord :roll: Vi ved ikke en gang, om han egentlig er stærkere. Jeg tror heller ikke at han var tilhænger af den side af kraften, som Qui-Gon var.

Malekh

• Gæst
Citat fra: Kyle Katarn

Tsk Tsk Tsk...

Hvis jeg ikke er blind så er der vist noget med at Mace Windu er den stærkeste i the unifying force.. Han er bedre kæmper end Qui Gonn Jinn. Klart Qui Gonn Jinn taber til en Sith Mace Windu kunne slagte alene...

Faktisk er Yoda bedre i lyssværd kamp end Qui Gonn Jinn.. Obi Wan kunne tage maul men ikke Dooku. Yoda kunne tage dooku.. Det betyder at Qui Gonn Jinn er dårligere end Yoda og Mace. Mace er den stærkeste Unifying.. Læg mærke til at han aldrig får de der Trancer som Yoda får. Men alligevel styrer han Rådet sammen med Yoda. Det betyder at Yoda er den stærkeste i Infying Force og Mace i Unifying Force... Maul styrede Rådet da Qui Gonn Jinn levede!

øh hva? The infying force?

Og ens evner med et lyssværd behøver ikke at være direkte forbundet til ens styrke i kraften (godt ord). Maul var trænet primært til kamp.. Og jeg er ikke sikker på at Mace kunne have taget ham. Ifølge starwars.com er Yoda den bedste med et lyssværd, Mace nr. 2, og Qui-Gon nr. 3

Så Qui-Gon var ikke ligefrem en novice. Og man "får" ikke trancer.. Man går ind i dem via meditation.

Jeg tror Mace sad som leder af rådet dels fordi Yoda ikke ville (det står der han ikke ville) og fordi Mace var en bedre politiker, eller i hvertfald mere villig til at ha med politik at gøre (hvilket ville have været nødvendigt i den positition)

Og Mace og Yoda var nok begge stærkest i the unifying force.. men som jeg sagde var Qui-Gon stærkest i the living force.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Jeg menes ikke at have hørt noget om, at Mace skulle være politiker  :?

Hvor på Starwars.com havde du læst det?

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Jaina Solo
Mace styrede rådet selv før episode I. Hvis Yoda havde gjort det, ville Anakin nok ikke være kommet i træning med Rådet.

Mace har ikke overvundet nogen sith-lord :roll: Vi ved ikke en gang, om han egentlig er stærkere. Jeg tror heller ikke at han var tilhænger af den side af kraften, som Qui-Gon var.

Læg mærke til at Rådet er demokratisk.. Men Mace og Yoda styrede rådet. De var de eneste senior Medlemmer af det! Der var flest stemmer for at anakin blev trænet simpelt nok.

Mace har overvundet Jango Fett det kunne Obi-Wan ik? Og man skal da være sej for at have et lilla lyssværd og leder af et jedi råd!

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Mace er den eneste der har et lilla lyssværd, hvorfor (inde i SW universet) ved jeg ikke, men Sam Jackson spurgte Lucas om hvilke farver jedierne havde som deres lyssværd og spurgte om der ikke kunne gøres en undtagelse og at han kunne få et lilla (Se dokumentar på AOTC-DVD'en)

Ja, han bekæmpede Jango, men Jango var ikke en sith-lord.

Jeg kan se hvad du mener med rådet.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Jaina Solo
Mace er den eneste der har et lilla lyssværd, hvorfor (inde i SW universet) ved jeg ikke, men Sam Jackson spurgte Lucas om hvilke farver jedierne havde som deres lyssværd og spurgte om der ikke kunne gøres en undtagelse og at han kunne få et lilla (Se dokumentar på AOTC-DVD'en)

Ja, han bekæmpede Jango, men Jango var ikke en sith-lord.

Jeg kan se hvad du mener med rådet.

Ja men Jango har slået Obi-Wan på flugt og undslippet imens Mace brugt nogle minutter til at lægge ham ned og faktisk er Mace ikke den eneste med lilla lyssværd http://www.starwars.com/databank/character/siritachi/eu.html

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Okay, så er han den eneste i filmen der har et lilla lyssværd. Men ellers plejer jediernes lyssværd at være grønne og blå.

P.S. Nu hvor vi er der, mht. lilla lyssværd, så ved jeg også at Jaina Solo også havde et lilla.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Okay i filmen måske men ikke i bøgerne mm.

De plejer at være Grønne og Blå men har set et gult lyssværd!

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
hvor i filmen har du set et gult?? og i hvilken?? jeg har læst om nogle i bøgerne, men husker ikke at have set et gult i nogle af filmene. kun det grønne med et gult skær, som Luke har i epi 6.  :?

hvem har ellers lilla lyssværd udover Mace Windu?  :?

håber du kan svare på det...  :wink:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Altså i bøgerne er der mange der har end Mace men i filmen kniber det lidt.. Det er sandt ;D Jeg så på kamppladsen i episode 2 nogle gule lyssværd men det kunne være et genskær

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Jeg mindes ikke at have set det. Men lyssværd giver jo nogle genskær efter at de har ramt enten et andet lyssværd eller en blasterstråle f.eks.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Men Mace er den sejeste... Han kan mestre et lysssværd uden at være på The Dark side... Og han har måske kun haft 200 år.. COOL ;D