skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Jedis og giftemål

(Læst 8810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Sidious

• Gæst
Det var bare en joke, jeg er enig. Men jeg holder stadig fast i at hovedgrunden var manglende kendskab til reglerne.

Jedi_bjerre

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • Hemija Kimya
Citat fra: MaraJade
Jedi_bjerre: Det er allerede blevet foreslået af Nova ;)

Ups Havde ikke lige set det :oops:

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Sanity is for the weak
Hov, gammelt emne.. men har lige fundet et citat i 'Krystalstjernen' (på side 34 i den danske udgave, hvis nogen skulle være interesseret :wink:), hvor Luke og Han diskuterer flirteri og jedier, så er altså nødt til at poste det.. Please forgive me... :roll:

[Han] "Har Jedi-riddere måske ikke lov til også at more sig lidt engang imelem? De små Jedi-riddere bliver da nødt til at komme et eller andet sted fra. Jeg vil vædde med, at gamle Obi-Wan..."
"Jeg ved ikke, hvad Ben ville have gjort!" [...] "Jeg ved ikke, hvad de andre Jedi-riddere gjorde," fortsatte Luke stille. "Jeg kendte jo ikke Ben så længe, og Imperiet har tilintetgjort mange vigtige oplysninger, og ... jeg ved det ganske enkelt bare ikke."

Så Luke har altså ikke afskaffet regelen om at jedier ikke må gifte sig... Han anede bare ganske enkelt ikke, om den nogensinde havde været der.

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Well, nej, det har han ikke. Men senere hen fandt han jo ud af, at jedierne før i tiden var imod giftermål (from a certain point of view, eftersom der var nogen i den Gamle Republiks dage der faktisk blev gift) og Luke blev også selv gift med Mara Jade, selvom han selv og hun vist også, havde deres tvivl om det var det klogeste.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Han ved at der har været nogen jedier, som var imod giftermål, men ikke om det var en generel regel. Og så ved han at de færreste jedier blev gift i tiden op til CW og Imperiet.

Han lærer senere hen mere om de gamle jediers ægteskabs politik, men på det tidspunkt er det for længst blevet standart at være gift og få børn, (og han har selv begge dele), så det ville nok ha' været et dårligt tidspunkt at ændre reglerne på. :wink:

"Øh, Mara? Jeg har fundet ud af jedier ikke må være gift.. Så vi er altså nødt til at blive skilt... Og få nogle andre til at passe Ben..." lol

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Hey, han opdagede det da før de fik Ben :-P så vidt jeg huske, såede han tvivl allerede i Survivor's Quest :-P tre år efter de var blevet gift, men de havde ikke fået Ben endnu :-P

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible