skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Jedis og giftemål

(Læst 8803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Ki-Adi-Mundi var bekymrede for dem, han reddede endda nogle af hans døtre for døden flere gange, men de døde alle sammen til sidst. Ki-Adi-Mundi prøvede at redde dem hvis han kunne, men han kunne ikke. Han begræd tabet af dem, men han lod kraften tage dem, og tænkte ikke så meget mere over hans død. Ligesom Yoda siger at man skal være glad og næsten tiljuble at kraften har taget en af ens kære. Man skal ikke savne.

Jedi-Kata

• Gæst
det har jeg så ikk set i Clon Wars men jeg har heller ikk set så mange af dem :oops:  :oops:

Men jeg tror på hvad du siger Kyle...! :D

Darth Roman

• Gæst
Min mening er at det er fuldstændigt latterligt alt det der foregår efter ROTJ!!(EU)

Det strider fuldstændig mod min opfattelse af star wars! Jedier skal jo være uafhængige, og have evnen til at "give slip"!

Ellers kan de jo ende på den mørke side som Anakin gjorde det! Netop fordi han var gift med padme!! Han sluttede jo sig til den mørke side for at få evnen til at rede hende!!

Frygt føre til den mørke side!! Hvis en jedi er gift. Altså er tæt knytte til er person! frygter han jo også at miste den person!!

Det er vel derfor der er de regler i jedi-ordenen, og derfor jedierne skal trænes fra de er helt små! Sådan at de ikke knytter sig til deres forældre!!

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Luke ændrer disse regler. Eller det vil sige. Teoretisk set ændrer han dem ikke, for meget viden om Jedi ordenen er gået tabt, takket være Darth Vader og Palpatine. Derfor har Luke ikke meget viden om, hvordan den gamle orden var, og opbygger derfor sin egen. Og der er det så tilladt at blive gift, og få børn.
Og selvom Jedis skulle have evnen til at give slip i den gamle orden, så kan man nok ikke komme uden om, at en Padawan blev knyttet til sin Master. De var jo sammen i mange, mange år. Så allerede dengang knyttede Jedis sig også til hinanden.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Wookiee

• Gæst
Helt tilbage i TOJ-aera'en var det jo ogsa tilladt for jedier at blive gift og faa boern.

Til Lukes forsvar kan man vel sige at 1) (som M-J ogsaa udpeger) han ikke kendte til den gamle ordens politik paa det punkt og 2) mange EU-forfattere kendte heller ikke til den, da de skrev deres materiale lang tid foer PT blev til.

En anden NJO-jedi, der godt nok ikke er gift, men har en kaereste, er Kyle Katarn, som finder sammen med Jan Ors til sidst i JK2: Outcast.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Citat fra: Wookiee
Helt tilbage i TOJ-aera'en var det jo ogsa tilladt for jedier at blive gift og faa boern.

Ja, det er rigtigt - der var i hvert fald Sunrider - ikke? :)

Wookiee

• Gæst
Jo, og Sylvar og ham den anden kathar, som Kun og Ulic faar over paa den moerke side og til sidst slaar ihjel. Sylvar bliver derefter fyldt med vrede og had og sorg og kommer alt for taet paa den moerke side, indtil Ulic selv faar hende til at indse, hvad hun har gang i.

Det kan jo vaere, det er denne sag, der er motivation for jediernes politik omkring kaerlighed og giftemaal.

Nova

• Jedi Ridder
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Nu er jeg ikke EU expert, men tror I ikke, at Luke lavede reglen, så der kom flere Jedis? Næsten alle Jedis blev jo udryddet.
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Darth Sidious

• Gæst
Nej han kendte bare ikke til det..desuden er det ikke alle jedi efterkommere der bliver jedies Skywalker fammilien er bare så stærk i kraften at både Jaina Jacen og Luke arver Ani evner

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Citat fra: Darth Sidious
Nej han kendte bare ikke til det..desuden er det ikke alle jedi efterkommere der bliver jedies Skywalker fammilien er bare så stærk i kraften at både Jaina Jacen og Luke arver Ani evner

øøøøh...hvorfor nævner du Luke sammen med Jaina og Jacen?  :roll:
Hvad med Anakin og Ben? Ok, Ben er ikke så stor endnu, men altså...Luke siger selv på et tidspunkt, at han tror Anakin vil blive en af de største Jedis nogensinde.
Og nej, jeg tror heller ikke han sådan havde en avlsplan for Jedierne, men på den anden side...det er vel yderst sjældent at børn af Jedis ikke bliver det selv? Så måske er der noget om det? Jeg siger ikke det var hans hovedplan med det, men alligevel - måske er der lidt om det?

Jedi_bjerre

• Padawan
  • **
  • Hemija Kimya
måske ændre han reglerne så der kan komme flere jedi's?

For så skal der jo mere til før man føler at der er noget at miste :!:

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Jedi_bjerre: Det er allerede blevet foreslået af Nova ;)

Darth Sidious

• Gæst
Jeg er enig men tror nu ikke det er grunden til han gifter sig

Imagine this.

Ben: Hvordan mødte du mor. :?:  

Luke: Ja jeg kunne ikke rigtig lide hende. Men  der var jo ikke så mange jedies, så vi måtte jo formere os også fik vi dig. 8)

Nova

• Jedi Ridder
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Sidious, nu hentydede jeg ikke til, at det var en avls farm. Men hvis en Jedi mødte et andet menneske, som han/hende kunne lide, ville det være tilladt at få ægteskab og evt. børn. Imperiet udryddede jo næsten alle jedis, så det ville jo nok sætte et ekstra skub i gen opbygningen af Jedi ordenen, hvis Jedis kunne få børn og ægteskaber lovligt.
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Hehe...nu ved vi jo alle at han gifter sig af kærlighed til Mara - sådan, kort og godt.
Desuden er der masser af jedis på det tidspunkt de får Ben, så, det kan ikke være derfor de formerer sig ;) Det var ikke engang planlagt :D
Men nej....reglen blev jo også..."ændret" længe får Luke og Mara finder sammen. Og i virkeligheden blev den jo ikke rigtig ændret, i idet han ikke aner hvordan det var dengang.
Han siger på et tidspunkt i Union til Kam og Corran, at de jo ikke ved hvordan det var dengang, så derfor har han valgt at sige, at jedis må gifte sig.
Men mon ikke også "mission avl" har luret lidt i baghovedet? Stadig ikke sådan, at det var den væsentligste grund, men på den måde, at det var et andet plus for ham, ved at lade jedis gifte sig.
Desuden ville han jo nok blive lidt upopulær hos søster: "hør..Leia...du ved...dig og Han...det går altså ikke..."  8)