skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Jedis og giftemål

(Læst 8809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Eftersom jeg synes at kunne se i "Mara Jade" tråden at der er stor interesse omkring dette emne, har jeg valgt at åbne denne tråd. Så kan folk diskutere det her. Ønsker andre at diskutere Lukes kærlighedsliv, hehe, så kan I jo åbne en til tråd :)
Anyway, det er ikke helt rigtigt hvad Thomaz skriver at Luke ændrede reglerne fordi han blev gift, idet der faktisk er i hvert fald tre jedis mere som er gift (4 hvis man tæller Leia med). Nemlig Corran Horn som jo er gift med Mirax, og Kam og Tionne som er gift med hinanden. Jeg ved ikke om der er flere?
Grunden til at de ikke må gifte sig, er vistnok noget med ikke at hengive sig til lidenskab. Og som Yoda siger, at binde sig til folk fører til frygt for at miste dem. Og, Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering ;) Jeg mener det er noget i den stil :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Altså, det jeg mener er, at Luke måtte jo ændre reglerne da han åbnede Jedi Akademiet og genskabte Jedi Ordenen, da han jo selv var gift.
"Do or do not - There is no try"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Luke bliver først gift længe efter Jedi Akademiet er åbnet - og som sagt bliver Tionne+Kam, Corran og Leia alle gift før ham :) Så jeg tror ikke man kan sige det er fordi han selv er gift reglerne ændres :)

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Hmmm... Lille misforståelse fra min side.

Nå, anyways, så blev reglerne ændret. :D
"Do or do not - There is no try"

Bripe Klmun

• Gæst
Ki-Adi-Mundi var også gift (til 5!). En Jedi-ridder være gift hvis det er OK med Jedi Council (kilde: Power of The Jedi Sourcebook). Fx., han var Cerean, og det er meget svært for dem at fik børn.

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
aha...det burde jeg egentlig have vist - har sådan set en tegneserie der handler om Ki-Adi-Mundi :D Godt sagt Nairb :)

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Nairb Savage
Ki-Adi-Mundi var også gift (til 5!). En Jedi-ridder være gift hvis det er OK med Jedi Council (kilde: Power of The Jedi Sourcebook). Fx., han var Cerean, og det er meget svært for dem at fik børn.

Ki-Adi-Mundi var et særtilfælde. Jedi Rådet giver ikke folk lov, hvis de ikke har en rigtig god undskyldning. I dette tilfælde havde Ki-Adi-Mundi. Der var kun få tusinde af dem tilbage, og derfor måtte han også formere sig, og sikre artens overlevelse.

Jedi-Kata

• Gæst
men hvorfor spurgte anakin så ikk om han måtte blive gift...? :?:  :?:

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Anakin var kun gift for kærlighedens skyld. Der var umuligt mangel på mennesker i verden, og Anakin var så tæt knyttet til Padmé. Det ville han nok ikke få lov til.

Ki-Adi-Mundi bekymrede sig om sine børn, men han elskede ikke sine koner så lidenskabeligt som Anakin.

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Det er nemlig det der med at være knyttet til en person som er problemet. Og så siger Anakin noget om det i AOTC - men det er for lang tid siden jeg har set den, så jeg kan ikke huske replikken...

Jedi-Kata

• Gæst
Citat fra: Kyle Katarn
Anakin var kun gift for kærlighedens skyld. Der var umuligt mangel på mennesker i verden, og Anakin var så tæt knyttet til Padmé. Det ville han nok ikke få lov til.

Ki-Adi-Mundi bekymrede sig om sine børn, men han elskede ikke sine koner så lidenskabeligt som Anakin.

betyder det så at han ikk elsker sin kone...?

men alievel så elsked Ki-Adi-Mundi sine børn og det er jo det samme for han var jo også bange for at de skulle dø ikk...! :?:

Bripe Klmun

• Gæst
Anakin:

Citér
Attachment is forbidden. Possession is forbidden. Compassion, which I would define as unconditional love, is central to a Jedi's life, so you might say we're encouraged to love.

Jedi-Kata

• Gæst
ja det er det han siger ...!

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
Jeps, lige præcis Nairb - du har da også svar på alt ;)
Men ja...det er den der attachment der ikke er så god. Og det er jo også der Anakins problem ligger. Han er simpelthen for knyttet til Padmé

Bripe Klmun

• Gæst
Citat fra: Jedi-Kata
...og det er jo det samme for han var jo også bange for at de skulle dø ikk...! :?:

Ki-Adi-Mundi's 5 koner og hans 7 døttre var drabt i Clone Wars.  :(