skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Guide: Hvordan man indsætter billeder på forummet

(Læst 18966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Hvis du gerne vil indsætte et billed på forummet, og det ikke rigtigt fungere. Så har jeg hjælpen til dig.

1: Først finder du et sted til at uploade billedet på. Altså et sted hvor billedet kan være tilgængeligt på internettet. Måske har du din egen hjemmeside eller din egen server, men mange af os har ikke dette. Derfor kan du bruge sider, som www.imageshack.us - Der helt gratis lader dig uploade et billed til siden.  Hvis du bruger imageshack - Som jeg kun kan anbefalde - Gør således.

Gå ind på http://www.imageshack.us

Ude til højre trykker du så på knappen Browse

Herefter skal du så finde billedet inde på din computer. Når du har fundet det. Marker det og tryk på åben knappen. [Obs: billedet skal være et jpeg jpg png gif bmp tif tiff swf format]

http://img141.echo.cx/img141/7646/guide4jl.jpg
Så trykker du på knappen "Host it"

Nu er billedet uploadet. Den url som er udenfor teksten Direct Link to Image markere det og trykker på "kopier eller copy".

http://img141.echo.cx/img141/488/guide23iv.jpg

2: Nu vil du lægge det ind på forummet. Hvis du ønsker at folk skal trykke på linket, hvorefter en vindue dukker op med billedet. Så skal du bare "paste eller indsætte" den kode vi lige før kopiere, men hvis du ønsker at billedet viser sig på selve forummet skal du gøre således

Først skriver du [Img*][/Img*] - Det er vigtigt du har / med. Ellers er koden ikke gældende. Imellem boksene indsætter du linket vi kopierede før. Stjernerne skal du også slette før koden er gældene.

3: Voila - Så burde billedet være synligt når du poster din tråd eller indlæg. Hvis du ønsker billedet til avatar. Så skal du bare kopiere linket ind i boksen "Hent billede fra URL"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
GENIAL guide Kyle. *bukker dybt og peger på min signatur* Genialt siger jeg bare. Genialt. Tak skal du have  :lol:
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Det manglede bare  :)

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Jeg ændrer lige dette indlæg til et opslag, da det er rigtigt godt med sådan en guide, idet en del brugere har problemer med at indsætte billeder.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

miss Yoda

• Gæst
genialt! tak for guiden, har længe grublet over hvordan pokker i bar jer' ad!  :wink:

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Jeg vil anbefale folk til at bruge http://www.photobucket.com istedet for imageshack da jeg selv synes at photobucket er bedre. Men det er vel smag og behag  :wink:

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Her kan jeg så sige at Imageshack er godt, fordi man ikke behøver at logge på. Man kan bare gøre det. Photobucket kræver log-in hvilket jeg ikke har tid til eller gider.

Kan dog hellere ikke se forskellen. Imageshack er hurtigt og bekvemt. Hvorfor skifte til Photobucket og gå igennem besværlig registering.

Før du bare slynger en mening ud. Så vil jeg være glad for at hører en begrundelse end bare smag og behag. Du må da have en mening til hvorfor.

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I Have A Good Feeling About This :)
Kyle, jeg synes du er lige hård nok i din formulering!
Det kunne du godt have gjort mere venligt.

I øvrigt overholder dit banner ikke målene (100x500), så hvis du ikke vil have et "Mit banner var for stort" banner vil jeg anbefale dig at ændre det :D
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Citat fra: Obi-Wan
Kyle, jeg synes du er lige hård nok i din formulering!
Det kunne du godt have gjort mere venligt.

I øvrigt overholder dit banner ikke målene (100x500), så hvis du ikke vil have et "Mit banner var for stort" banner vil jeg anbefale dig at ændre det :D

"Mit banner var for stort" er kult. Jeg vil sku gerne ha' den, så jeg kan blærer mig lidt til mængden ;)

Og ja - Jeg var lidt.. harsh.

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Man behøves sgu heller ikke at logge ind hver gang på photobucket! Bemærk en lille knap hvor der står "remember password"  :wink:

Og desuden så linker nogle billeder fra imageshack altid til hjemmesiden. Det synes jeg er irriterende, og det gør photobucket ikke. Derfor anbefalede jeg photobucket.

Men whoah! Easy, jeg bad ikke om at blive spyttet op i hovedet eller noget  :P

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Hvis man følger min guide. Så linker billederne ikke til hjemmesiden. Direct Link linker aldrig til hjemmeside. Det gør nogle af de andre valgmuligheder.

Jedi Master Hugomand

• Gæst
Okay, jamen så skal jeg da nok stoppe med at spamme "dit indlæg" op...

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Der bliver nu linket til denne tråd fra: http://www.skywalker.dk/forum/index.php?topic=3434

Mike2468

• Gæst
Kyle nu når jeg alligevel har muligheden i en tråd for at spørge dig siden du ser ud til at vide så meget om så noget  :). Er det muligt at sætte en fil ind? Altså musik, eller film i en tråd? sorry for off topic  :).

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Ikke via Imageshack. Så skal du finde et andet sted, hvor du kan direkte uploade dine filer. Du kan eventuelt få dig din eget "host" på www.frac.dk, også uploade det med FTP, eller gøre brug af måske www.rapidshare.com eller www.megaupload.com - Selvom de er langsomme og reklame fyldt.