skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Lysværd seriøs

(Læst 22090 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Master Morten

• Gæst
Det er da ligeså farligt som en katana... Undtaget at det kan slice i ting... Skære metal igennem, osv...

Ellers ville ikke alle og enhver kunne håndtere det, som Jaina siger... Kun de bedste i Kendo og andre diverse sværdkunste (Lol, kender ikke andre xD)

Jeg har trænet en smule med katana... Dette og lyssværd er meeegeet forskellige. Selvfølgelig er en skarp kampklar katana farlig, men med den rette træning kan man benytte en meget let uden at komme til skade ved at udnytte dens form.
f.eks. at sætte katana'en tilbage i dens saya (skede) under 2 sekunder ved at lade den hurtigt glide på fingrene i dens uslebne side.

Hvis der bliver lavet et, så har lyssværd ingen vægt på strålen til at kunne mærke, have balance og følelse med den. Hvilket gør den ekstremt farlig for brugeren, hvis han bare gør en forkert bevægelse med den... Især også da den er farlig på alle lyssværdets 360 grader.

Watch what can happen:
http://www.atomfilms.com/af/content/lab_1138

Supreme Augen

• Gæst
Så tag en kendomaster som eksempel. Kendo staven er også farlig på alle sider. De eneste forskelle er vægten og... Og hvad O.o... At det er vaarmt/at man ikke kan røre ved det.

Master Morten

• Gæst
Så tag en kendomaster som eksempel. Kendo staven er også farlig på alle sider. De eneste forskelle er vægten og... Og hvad O.o... At det er vaarmt/at man ikke kan røre ved det.

Indeed it is... Men nu snakkede vi om forskellen på katanaer og lyssværd.
En trænings-shinai til kendo er farlig på alle sider, men den kan dog ikke skære igennem transparent aluminium (gæt, hvor den kom fra) :P

Den eneste lighed jeg kan komme på med lyssværd og alm. sværd.. så skulle det være et high-frequency blade. Desværre eksisterer disse heller ikke :P
Men sådan et sværd kunne blive starten på lyssværd. Især da high-frequency/Vibro blades også befinder sig i starwars universet.

Wiki-time! :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Vibroblade

Veers

• Gæst
Hmm burde man egentlig ikke godt kunne lave et rent visuelt lyssværd? Altså et lyssværd med en meget klar stråle af lys - overhovedet ikke farlig, blot en stråle af lys, og så på en måde reducere længden så det ikke opfører sig som en lommelygte

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Hmm burde man egentlig ikke godt kunne lave et rent visuelt lyssværd? Altså et lyssværd med en meget klar stråle af lys - overhovedet ikke farlig, blot en stråle af lys, og så på en måde reducere længden så det ikke opfører sig som en lommelygte

Så behøvede man jo også noget der stoppede lyset  :|
"Do or do not - There is no try"

Jedi Knight of Den

• Gæst
Man har da lavet, det der med at trykke på et billede i luften... altså hvor flere lysstråler mødes og danner et billede i den frie luft

Eksempel:

Matrix - Der hvor skibene skal i havn i Zion, trykker 'Døråbenerne' i den frie luft, hvor man kan se en slags computerskærm...

Håber i ved hvad jeg mener... kan ikke huske navnet på det :oops:

Master Morten

• Gæst
Man har da lavet, det der med at trykke på et billede i luften... altså hvor flere lysstråler mødes og danner et billede i den frie luft

Eksempel:

Matrix - Der hvor skibene skal i havn i Zion, trykker 'Døråbenerne' i den frie luft, hvor man kan se en slags computerskærm...

Håber i ved hvad jeg mener... kan ikke huske navnet på det :oops:

Hologrammer :P

Kender godt den tingest, du mener... Så nemlig også billeder af test modellen til rigtige hologrammaskiner, hvor den skabte et amerikansk flag midt ude i luften. Dog en smule uklart, men ihvertfald langt ud i den rigtige retning.

Jedi Knight of Den

• Gæst
Hologram... ja men afligevel ikke helt...

Har lige fundet navnet.. Heliodisplay :wink:

Se her: www.io2technology.com

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Problemet med denne teknologi er bare igen at du skal ha en trækvogn med til din strømforsyning har jeg hørt.

Skal man eksempel ha en maskine der kan lave de der hologrammer der er med i Star Wars af kejseren eksempel (Ja de kan nemt laves idag) så er den altså stadigvæk på størrelse med en lille personbil. De har ikke udviklet en i lomme format endnu som eksempel den Qui-Gon holder op i hånden på Tatooine af dronningens stjerne skib, så indtil videre kan det heller ik bruges og jeg tror slet ikke i det hele taget man kan bruge det til et lyssværd for et hologram er ikke varm på den måde overhovedet.
Darth Pingu Awakens

Jedi Knight of Den

• Gæst
Nej, de er store, men kan da sikkret blive mindre.

Du har ret i at de ikke er varme, men der blev bare skrevet at man ikke kunne stoppe lyset på den måde, som et lyssværd og hologrammer gør.
Nu skal man bare have lagt hologram og laser sammen: Så har man et lyssværd/lasersværd!   (Eller man er i hvert fald godt på vej)

Til alle:

Det er ikke fordi jeg er en optimist :-D at jeg siger man kan lave et lyssværd. Jeg lægger bare fakta op, om at vi (mennesker) har opfundet mange af de forskellige ting man skal bruge, for at lave et lyssværd, men vi kan bare ikke 'smelte' dem sammen endnu...

Tak for ordet :-D!

Veers

• Gæst
Som nævnt - jeg er pisse ligeglad med om det kan skære i ting, for mine armes skyld foretrækker jeg at de ikke kan, jeg vil bare have et lyssværd med en hologram-stråle  :-D

Jedi Knight of Den

• Gæst
Som nævnt - jeg er utrolig ligeglad med om det kan skære i ting, for mine armes skyld foretrækker jeg at de ikke kan, jeg vil bare have et lyssværd med en hologram-stråle  :-D

Tja, det vil jeg nok give dig ret i.

Men jeg savner de gamle dage, hvor man havde sværd og buer (ikke at jeg levede i de tider :wink:). Der var der sport i våbene, ikke som nu, hvor de forurener og skade mere, end de gør gavn.

Det skal dog ikke opfattes, som om jeg er glad for våbenes ekistens (Kun for at få mad).

Veers

• Gæst
Ja mad er godt altid godt ;D

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
jeg har set på nettet at nogen har lavet (i virkeligheden) en laser stråle som stopper brat igen! Det var ikke i forbindelse til et lyssværd. hvorfor skulle de også lave det? det skulle kun være for os fans skyld!  :wink:  :-) hehe.. men den blev vist nok brugt til videre forskning.. Altså den er ikke på markedet eller ude i offentligheden endnu..

Jeg kan dog ikke lige huske hvad siden hed, men jeg skal da prøve at lede!  :wink:

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
Har lige lært i Fysik i dag, at når det handler om lasere, så er lilla den stærkeste form for laser. Så Mace har et stærkt saber.  8-) Men det svageste er faktisk Rød!  :roll: Sither er svage! hehe..