skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Lysværd seriøs

(Læst 21844 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nomisdk

• Gæst
Kan det lade sige gøre at lave en rigtig lysværd????  :?:
Det ville være så fedt at ha!

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I Have A Good Feeling About This :)
Uha, det ville være fedt.

Men det er endnu ikke teknologisk muligt at lave et funktionelt lyssværd.
Det er blevet diskuteret meget detaljeret på forskellig fora på internettet bl.a. på http://www.theforce.net

Så i vores galakse må vi desværre nøjes med flotte lyssværdshåndtag og forskellige (mere eller mindre skrøbelige) lysende klinger.
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Skysnakker

• Gæst
En af grundene til vi ikke kan konstruere lyssværd kunne være, at der på jorden ikke eksisterer den slags krystaller, som bruges i et lyssværd. Disse er i SW-galaksen kendt som Adeganske krystaller, så måske findes de kun på planeten Adega.
Man ved heller ikke meget om et lyssværds teknik. Men Obi-Wan udtalte: "Dets klinge består af ren energi".  :)
Da Mace Windus lilla lyssværd ifølge en trailer kaldes "Electrum Lightsaber", mens de øvrige kaldes "Crystal Lightsabers", har vi stadig håb om at skabe lyssværd ved hjælp af elektricitet... eller? Vi har i hvert fald en mulig årsag til at Windus sværd er lilla.
Jeg har ikke lavet så meget research. Er der noget sted, hvor man kan læse mere om Mace's sværd med hensyn til frave og "Electrum"?

G.Madine

• Padawan
  • **
Obi-Wan> det må du ikke sige.. Dette øjeblik er faktisk være end den gang min mor fortalte mig Julemanden ikke exsistere.
Og den gang min far fortalt mig at starwars bare var en film, og Obi wan ikke var død i virkeligheden.
Men nu er du da kommet med på listen over folk der har ødelagt min fantasi.. Tak for det!!!

Snysnakker> Så vidt jeg har forstået, er Mace´s lyssværd ikke anderledes end de andere.. Der bliver bare brugt en lilla krystal. (Han har byttet med Ki-Adi-Mundi)...
2 sek så vidt jeg husker står det noget om det sværd i BTM. kigger lige...
Tag et kig forbi min by: http://madine.myminicity.com/sec

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.

G.Madine

• Padawan
  • **
hmm kan ikke lige finde noget om det du snakker om.. Kan kun se at det skulle være ganske "normalt". Bare med lilla krystal.-
Tag et kig forbi min by: http://madine.myminicity.com/sec

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.

James Christopher

• Gæst
Okay er der nogle er trætte af en af deres lyssværd fortæl det til mig, men leder specifikt efter Darth Vader's lyssværd?

Det skal være en master replica.

Jedi_bjerre

• Padawan
  • **
  • Hemija Kimya
Et lyssværd er teknisk muligt. Men det ville være fuldstændig ubrugeligt klingen ville bare fortsætte i det uendelige.

Det vil jeg i hvertfald gætte på :)

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
Lyssværdet vil kun være laser strålen. Tror ikke at man kan lave den så stærk at den rent faktis kan skære igennem noget (Udover lys og måske.. smør ? :) )

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
man bruger jo faktisk laser til at skære i metal på fabrikker så mon ik det kan lade sig gøre. et problem blir nok også at man skal ha en trækvogn med et kæmpe batteri med he he
Darth Pingu Awakens

Ganner Rhysode

• Gæst
Citat fra: Kyle Katarn
Lyssværdet vil kun være laser strålen. Tror ikke at man kan lave den så stærk at den rent faktis kan skære igennem noget (Udover lys og måske.. smør ? :) )

:lol:

Skysnakker

• Gæst
Nu er der jo ingen detaljeret beskrivelse af et lyssværd, og dermed er det heller ikke sagt at det har noget med laser at gøre. Klingen har en begrænset længde, mens laser, som er lys, udbreder sig i det uendelige... og med meget stor hastighed.
Selv pistolerne i SW er mod fysikkens love pga. de korte afgrænsede stråler, der flyver gennem luften.
Laserpistoler og lyssværd i SW-forstand kan efter min overbevisning ikke findes. :(

Lenwe

• Gæst
For det første (For jer som er lidt inde i Fysik.. det vil sige meget) så er det korrekt det som bjerre siger: Klingen ville desværre fortsætte uendeligt. Den næste ting kommer i at den laserklingen man bruger til at skære igennem med, IRL, er for det meste grøn eller rød. Den grønne kan ses men skader dine øjne voldsomt, mens den røde er usynlig og ufarlig. Ergo, er det ikke muligt at bruge den teknik.

MEN man kan dog godt skabe så meget buebølge effekt, at du faktisk vil kunne mærke klingen, selvom den ville være usynlig! Så lidt på vej er vi da. :)

1337_NooBy

• Gæst
det ville skuda være fedt med et usynligt lyssværd  :)

thomaz

• The "chuugi Gakusei" from Denmaaku
  • Medlem af Jedi Rådet
  • VI ELSKER ALLE HAN SOLO!!!
Citat fra: 1337_NooBy
det ville skuda være fedt med et usynligt lyssværd  :)

Og hvad hvis man kommer til at vende det forkert så? :wink:     :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
"Do or do not - There is no try"

1337_NooBy

• Gæst
Citér
Og hvad hvis man kommer til at vende det forkert så? :wink:  :D  :D  :D  :D

så har man et stort problem/små hænder O.o