skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Fan Fiction forummet FAQ - Læs hurtigt før du poster

(Læst 3897 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kyle Katarn

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
Fan Fiction FAQ

Hvad kan man skrive i Fan Fiction forummet ?

Svar: Du kan skrive din egen historie, skrive en historie andre kan være med i, spørge om alt vedrørende Fan Fiction eller diskutere en Fan Fiction historie skrevet på internettet. Husk - Kopier ikke teksten fra siden, men læg hellere et link til siden med FF'en

Hvad er Fan Fiction ?

Svar: Fan Fiction er Fiktion skrevet af fans. Her i forummet er det Star Wars Fan Fiction vi forholder os til. Hvis du vil vide mere om Fan Fiction kan du besøge dette glimrende link, som Wookiee har fundet: http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_fiction

Jeg vil gerne kommentere en Fan Fiction historie. Må jeg det ?

Ja, med mindre forfatteren tydeligt frabeder sig kommentarer

Må jeg godt skrive en tråd for hvert kapitel ?

Svar: Nej. Hvis det er den samme historie, der er tale om, så skal den samles i én tråd; det andet bliver for rodet.

Hvis der er flere spørgsmål, du ønsker svar på omkring Fan Fiction, er du velkommen til at sende en PB til en moderator (fortrinsvis Leia Skywalker eller Mara Jade), og så vil de svare efter bedste evne

Når en ny historie startes skal der i toppen være en disclaimer. Disclaimer er meget vigtigt, da du her erklærer du ikke ejer Star Wars og ikke tjener penge på dine historier.

Yderligere kan du skrive nogle noter, hvis der er noget du synes du vil fortælle læserne, f.eks. setting, summary, om det er en del af en serie, hovedpersoner og den slags, men alt dette er frivilligt.

Det er også frivilligt om man vil sætte en genre på, men det kan være en god hjælp :

Kategorier/Genre: Drama, humor, ABH, PWP, Romantik, Sang Fic, AU, POV, Angst.

Der er også visse forkortelser, man kan bruge til at fortælle om ens Fan Fiction:

Forkortelser:
ABH: Anywhere But Here; skrevet i 2. person, hvor hovedpersonen er 'mig'.
PWP: Plot? What Plot? En historie uden et plot.
POV: Point Of View. Historie fortalt fra en karakters synspunkt.
Sang Fic: Kort historie baseret på en sang.
WIP: Work In Progress. Skal stå ved alle ufærdige ff'er, så redaktørerne ved hvor de skal placeres. wink Ændres til Complete, når historien er færdig, og så bliver den flyttet til den rigtige sektion.

Men igen er det frivilligt, om man ønsker at gøre brug af dem :

Slash (Mand/mand, kvinde/kvinde Fan Fictioner) er tilladt, men husk venligst på, at sex scener ikke er tilladt på Skywalker.dk. Vi har yngre brugere her ;)
Senest Redigeret: 08-03-2008, 15:05:52 af Mara Jade