skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Begynderhjælp

(Læst 1717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Vildtyr

• Uberørt af Kraften
  • *
Hej alle star wars fans! :)

Jeg er helt ny i faget, omend interessen for star wars altid har været der til husbehov.

I anledning af at swtor nu lancerer en ny opdatering. Fallen knights begyndte jeg at blive en anelse nysgerrig, hvorfor jeg pludselig fandt mig selv siddende på wiki star wars sektion og begyndte at læse en masse... Problemet er bare her, at det er begrænset "fortællinger" om henholdsvist the galaxtic war, hyperwar mm.

min interesse er primært fortællinger om jedi og deres krige mod sith og andre.. Dernæst selvfølgelig republikken... knap så meget x-wing, bountyhunters mm.

Hvor skal jeg starte henne, hvis jeg ønsker at læse "LORE" op fra starten af jediérnes tid, altså hvordan de blev til, udviklede sig, krige de kæmpede mm. herunder det samme også med SITH omend interessen for JEDI er størst...

Det er lidt svært at forklare, men selve historien bag jedi og så som ovenstående.. Findes der bøger el. et site/ hjemmeside hvor alt står beskrevet kronologisk osv? Har selv svært ved at hitte rundt i deres tids-skala ANH+ / BBY (mener jeg det hedder)

ER der en der gider tage mig i hånden og føre mig back to the beginning :) ??

Kan også se på de 2 boglister der ligger, at der er før og efter battle of yavin... hvad betyder dette ??? :D

På forhånd tak..
Senest Redigeret: 09-05-2016, 13:50:56 af Vildtyr

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Hejsa og velkommen til.

Der er så utrolig mange gode bøger derude og de spreder sig ud over en utrolig bred tidslinje. Som du selv har opdaget har vi de to boglister. Før Disney kom til, bleve SW tidslinjen udregnet ud fra Battle of Yavin(Slaget hvor den første dødsstjerne ødelægges i A New Hope) som BBY (Before battle of Yavin) eller ABY (after battle of Yavin)

Så når du søger bøger fra begyndelse vil du skulle lede på listen Før Yavin og jo mere højere minus tal jo længere tilbage ligger det.

Håber dette var lidt brugbar starthjælp.
I reject your reality and substitute my own!!

Vildtyr

• Uberørt af Kraften
  • *
Hej, ja og tusind tak for dit svar... Vil fluks skynde mig og se hvad jeg kan finde.. Mvh.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Der er i de senere år kommet en del bøger og tegneserier, der omhandler de tidlige tider af Republikken og jedi ridderne. Har selv læst Revan og synes også de gamle tegneserier Tales of the Jedi er værd at ta' et kig på. Disse findes opsamlet i to omnibusser. :)
Har hørt meget godt om Bane bøgerne, men endnu ikke fået dem læst selv.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"