skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Syns i Lightsaber duellen i TPM er falsk og dårlig

(Læst 2928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zeverion

• Uberørt af Kraften
  • *
  • Køn: Mand
Jeg sad en dag og snakked med en ven om the prequel's og han var ikke så vil med TPM igen fordi han syns Lightsaber duellerne var falske og dårlig fordi duellen til sidst med Maul og Qui-Gon og Obi Wan gik ikke ud på at ramme deres modstander men lightsaber'et.

Så han linket til den her Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=J0mUVY9fLlw

Så der sagde jeg til ham OMG han er jo garanteret en Star Wars hater ham der havedet lavet video'en fordi han ikke to højde for koreografi'en i de forskællige LS forms, så sagde han at  jeg bare var en Star Wars Fanboy.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Efter min mening er visse dele ved duellen mellem de tre tydeligt koreograferet. Men det kan delvist være fordi at jeg ikke er vild med dobbeltlyssværdet og selvom Ray Park gjorde et godt stykke arbejde, så er der visse bevægelser som der måske kunne have set bedre og "virkeligt" hvis man kan kalde det det, ud med et enkeltbladet lyssværd. Men nu er det også et svært våben at håndtere og det gør det ikke bedre det var to mod en (for Maul i hvert fald)

Men nej, ellers er jeg fan af lyssværdsduellerne deri. Hvad din ven mener er hans egen mening og det har han lov til, lige så meget som du har til din. Selv hvis det er kritisk :-)

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Jeg elsker duellen i slutningen af TPM. Jeg synes personligt det er den bedste del af hele filmen. Derfor synes jeg nu alligevel den video der er meget morsom.

Skuespillerne har ikke rigtige jedi-reflekser, så selvfølgelig er kampen koreograferet. Men det er jo ikke noget man bemærker når man ser filmen på det store lærred. Det er først når man begynder at analysere på den måde der, at det bliver tydeligt. Og jeg er sikker på at man kan gøre nar af hundrede andre film på samme måde, hvis man gad.

Jeg synes det er en sjov video, men den "beviser" ikke rigtigt noget. Når man ser kampen i normal hastighed er det energisk og underholdende.

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • All I did, I did it for you... To protect you
Det handler også om at få en koregrafi til at fungere når man er tre, så bliver man nød til at slå køb med nogle ting...

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

Observer_DK

• Jedi Mester
  • I'll never join the dark side.
Jeg synes at duellen var fin.
Primært grundet Darth Maul. Men jeg kan sagtens følge dem der siger, at den er for koreograferet. Det er meget indstuderet og ligner en helt planlagt sektion af bevægelser ved flere situationer.

Der mangler og lidt nerve og lidt kraft, som vi måske mere ser i f.eks. Game of Thrones. Henvisning til Mountain vs. Viper, for de af jer der kender til det.
Der har vi speed og bevægelighed overfor råstyrke og langsomme bevægelser.
I TPM bar det præg af, at speed frem for alt, var nøglen til at få en god duel. Lidt det samme ser vi også i Anakin vs. Obi i ROTS.

Glæder mig utroligt meget over duellen i TFA hvor der er den gamle nerve tilbage.
Star Wars er tilbage og jeg ligeså.