skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

VCD

(Læst 3383 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

James Christopher

• Gæst
Ok, er der nogen der ved hvad VCD er, man kan få den Klassiske Trilogi på den format. Og hvis den kommer til DK, hvornår?

www.theforce.net/rouser/reviews/vcdtrilogy.shtml

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
VCD'en er et digitalt medie med form og lagerkapacitet som en almindelig CD. Film på VCD vil normalt fylde to CD'er, men de kan dog, hvis kvaliteten ikke er så god, nøjes med at fylde en CD.

Den Klassiske Trilogi kan godt fås på VCD - også i Danmark. Den har endda kunnet fås i flere år, bl.a. hos Axel Music. Men det er naturligvis uden danske undertekster.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

James Christopher

• Gæst
VCD'en dur den til dvd-afspille, PS2 eller computer?

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
Ja, med forbehold.

Generelt vil jeg sige, at du godt kan afspille VCD i en DVD-afspiller og på computeren. Jeg ejer ikke nogen Playstation, så jeg ved ikke om den kan bruges, men det kunne jeg da forestille  mig.

Forbeholdet er dog, at visse DVD-afspillere rent softwaremæssigt ikke kan afspille VCD'er og det samme gør sig gældende for computeren. Langt de fleste har dog ikke noget problem med det. Det står på din DVD-afspiller, hvis den kan afspille VCD'er, og med hensyn til computeren, så kan du måske bare downloade et andet program til at afspille film fra dit DVD-drev med, hvis den da ikke kan det i forvejen.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at på grund af den nye lov mod salg af ikke-EU-frigivede-film, så har Axel Music, pr. 22. december 2002, fjernet alle R1-film samt alle VCD'er fra hylderne.

På trods af dette, så har jeg dog set et enkelt eksemplar af Star Wars trilogien på VCD i disken hos Axel Music på Hovedbanegården i København. Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor, men hvis du vil købe den i Danmark mens det stadig er muligt, så må du hellere skynde dig. Med mindre du allerede har købt den selvfølgelig.

Jeg kan desuden tilføje, at jeg selv har købt et eksemplar, som virker aldeles udmærkedet i min DVD-afspiller.

Billedkvaliteten lader dog meget tilbage at ønske. Så hvis det er for billedkvaliteten, så vil du være bedre tjent med en version på video.

James Christopher

• Gæst
Mr. Mundi, du ved ikke præcis cirka hvor mange eksemplar der er?
Det er nemlig muligt at jeg skal til KBH her om en uges tid, så ta'r jeg en mudt forbi Axel Music og køber SW-VCD.

Det irretere mig at de fjerner alle de R1-film typer her hjemme, jeg synes da at de har bedre boxcover end de danske versioner, selvfølgelig også fordi R1 har bedre menu'er, tja..... nogle gange.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
Nej, jeg ved desværre ikke om de har flere end den ene, som jeg tilfældigvis så i disken. Faktisk så undrer det mig, at de i det hele taget havde den ene, når alle andre ikke-EU-frigivede-film er fjernet :o .

Med fred med det :P . Jeg vil foreslå, at du ringer til  dem og eventuelt får dem til lægge den til side til dig. Ellers kan du jo se her om der eventuelt skulle være en Axel Music tæt på dig.

Jeg kan da lige tilføje, at jeg har købt mit eksemplar i Scala og der har de fjernet alle spor af den slags nu.

Jeg giver dig helt ret. Det er yderst irriterende, at nogle politikkere skal bestemme hvilke film vi må se. Det lovforslag grænser efter min mening til brud på ytringsfrihed og konkurrencefrihed på DVD-markedet :evil: .

James Christopher

• Gæst
Hvad er EU's problem med det, vi er jo alle lige mennesker hverken om du er amerikaner såvel som europæer, what's the differents :? ? Hvilken skade kunne R1-filmene gør, tehh det skulle jo lige være fordi de sku ikke for penge for deres egne R2/R3-område(r), og hvad så, de får vel penge andre betydningsfulde producenter og organisationer bl.a. Jeg synes de skulle ændre det tilbage som om det var før :evil:

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
Jeg er såmænd ikke engang sikker på, at EU har noget særligt med det at gøre. Det er vel bare det, at EU er inden for R2.

Lovforslaget blev jo fremlagt og vedtaget i det danske folketing. Så der skal da nok være andre lande i EU, hvor regeringen ikke har fået sådan en hjerneblødning :evil: . Der er da heldigvis også folk, som kæmper for at få omstødt loven, med henvisning til, at loven går imod den frie konkurrence på markedet for DVD-film :D . Så man kan jo bare vente og håbe, men sådan en sag kan jo desværre godt trække i langdrag :( .

Og i mellemtiden lukker flere specialbutikker og websites, hvis hovedindkomst lå i markedet for R1-film. :cry:

Tilbage står kunderne så, og må lægge deres penge i udenlandske firmaer (istedet for danske med de indkomster det kunne give til regeringen) for at få de film, som vi vil se. For ikke at tale om den besværliggørelse der bliver med eventuel returnening ved fejl og kommunikation i øvrigt. :?