skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Star Wars OT på VHS i folie

(Læst 1562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Hejsa, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle poste den her, men jeg faldt lige over et komplet bokssæt af OT på VHS som stadig er i folie. Jeg var inde og besøge en lokal secondhand shop, med div. bøger, film og musik. Og der på øverste hylde så jeg denne flotte boks. Og så er mit spørgsmål.... Hvad synes i er en fair pris for sådan en boks?

Det er den her boks fra 1995, men den i butikken er uåbnet.

I reject your reality and substitute my own!!

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Puha, det er meget svært at sige. Kommer nok an på hvordan kvaliteten er på dem da det er meget blandet hvor god kvaliteten på VHS bånd er nu om dage, især hvis de er afspillet meget.

En anden ting er at det ikke er mange der har en vhs afspiller længere, så du skal nok ikke regne med en høj pris.

Har selv den boks stående, men købte dem tilbage i 2000 og kan ikke huske hvad jeg gav for den :-P

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Jeg er ret sikker på, at den der boks er fra 2000 og ikke 1995. Hvilket vil sige, at det er special edition fra 1997, som er på og ikke den originale uændrede version.

En fair pris for boksen kommer nok an på, om man spørger en som vil have den for samlerværdien eller en, som egentlig er ret ligeglad nu da der er kommet DVD og Blu-Ray udgaver af filmene.

Personligt vil jeg sige, at 2-300 vil jeg som samler gerne give for en sealed version, hvis det ikke var fordi jeg har den i forvejen. Men nu er VHS-mediet jo i stærk retræte, så det skulle ikke være dyrere.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det er SE fra 97, bare i en anden boks og uden det ekstra materiale der var på de videoer som kom i 97.

Til gengæld er der en tidlig bag-om-scenen video af AOTC på ANH båndet, hvis jeg husker rigtigt.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Ups, så har jeg fundet et forkert billede af boksen, Det kan være lidt svært at se, når det er indpakket i folie. På boksen i butikken står der 1995 anført som produktions år. Jeg ved godt at VHS er på vej ud og jeg havde ingen intention om at skulle pakke den op og se dem, da jeg har to forskellige dvd og en blu-ray versioner af alle filmene. Men synes bare det kunne være sjovt at have sådan et bokssæt uåbnet og hvem ved ? Måske blev den en dag flere penge værd.
I reject your reality and substitute my own!!

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Efter at have kigget på mit bokssæt, kan jeg konstatere, at der står 2000 i bunden.

Mig bekendt er den eneste danske udgivelse fra 1995 disse enkeltudgivelser:

Er det en dansk udgivelse eller en udenlandsk?
Og står der 1995 på selve boksen eller er det noget butikken har skrevet på en mærkat, som de har klistret på?

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
En VHS boks har størst værdi for samlere, den skal købes som et samlerobjekt og ikke for at blive set. Der er folk som samler på filmene i alle de udgaver, som de kan finde og mangler de denne boks, kan man nok få en rimelig pris for den, men nok ikke en guldgrubbe.

Er den dansk, er jeg bestemt interesseret i den til min samling af danske SW samlerobjekter.
Skulle du støde på filmene på Betamax med danske covers og undertekster vil jeg være meget meget interesseret ;)

Menner Mundi har ret i, at den blå udgave fra 1995 er eneste danske salgsudgave af de originale versioner af filmene. Tidligere udgaver er kun på lejekasetter og de er ikke kommet senere. I øvrigt kunne de blå udagver fås i en boks herhjemme (har den selv), men boksen er den same som den amerikanske ufave (dvs uden danske titler).
Senest Redigeret: 13-11-2013, 11:08:31 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Fandt boksen, som Nemo linker til i post zero, i Den Blå Avis til kr. 50,00 så den valgte jeg at købe. Desværre er plastcoveret (som er rundt om boksen) revnet, trods den var pakket rigtig godt ind, træls at Post Danmark ikke har mere respect for folks pakker. :(.

Det er Ganske korrekt at den er fra 2000 og at det er Special Edition. Titlerne på covers (både boks og de individuelle covers) er på engelsk, men teksten bagpå er på dansk og det same er advarslen (må ikke kopieres, videreudlejes osv) på selve båndet og på boksen. Båndende er med danske undertekster, hvilket jeg dog ikke har kontrolleret, da VHS maskinen pt ikke er tilsluttet.
Senest Redigeret: 18-12-2013, 13:48:03 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.