skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Tråden "Scenario"

(Læst 1853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • KAFFEN LEVER!!!
Jeg faldt lige over beskrivelsen af en af spillets underboarder:

"Scenario
Her kan man lave lidt længere historier som skyggesiden, eller man kan bruge dette forum, når man rejser mellem planeter"

Og det gav mig lige anledning til at tænke. Er det en beskrivelse der egentlig bare skal forklare hvorfor "Skyggesiden" befinder sig derinde? Eller kunne man forestille sig at man havde et eller to uafhængige en-trådsspil kørende derinde?

For de, der ikke er klar over det, var "Skyggesiden" det første rp-scenarie der kørte herinde på sky. Det foregik i en enkelt tråd og var begrænset til en mindre gruppe spillere. Det blev i sagens natur en utrolig lang tråd, men samtidig også en mindre og meget målrettet historie.

Nu lufter jeg bare tanker, men det kunne være at der var andre der havde nogle tanker i den sag de også ville lufte?

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?

Aayla Secura

• - of Doom
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Det er fedt, at det bliver taget op. Jeg har selv studset lidt over det et par gange, men det er da spændende at tage diskussionen op!

Hypotetisk set, hvis vi sagde, at man gerne måtte lave lange, uafhængige tråde som Skyggesiden, så løber vi dog ind i nogle udfordringer, som vi afgjort skal være afklaret omkring først.

Men bør i hvert fald overveje IG reglerne omkring sådan nogle tråde. Skal handlingen betragtes som en del af IG-kanon, eller er de en slags AU? I så fald; Skal de foregå i samme setting som rollespillet, eller må man springe i tid og sted?

Man kunne også forestille sig, at man kunne benytte boardet til at lave tråde, der foregik på andre planeter, når man undtagelsesvis fik brug for at besøge en af dem, der ikke er et eksisterende board. På den måde ville spillet blive mere åbent og dynamisk, men den negative effekt kunne være, at det bliver mere kaotisk og sværere at holde styr på, hvad folk laver, samt at karakterene bliver mere spredt, og spillet ikke bliver samlet på de samme steder, sådan som det er nu.

Jeg siger ikke, at vi nødvendigvis skal gøre nogle af de her ting, eller udtaler mig om, hvad der ville være en god eller en dårlig idé. Jeg lufter bare mine tanker omkring emnet. :)  
Senest Redigeret: 08-12-2012, 22:53:32 af Aayla Secura
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Tanken med scenario er faktisk blot, at den er tiltænkt f.eks. hyperspace rejser. Som der vist også fremgår af beskrivelsen :) Og ja, så var det for at have et pænt sted, at flytte Skyggesiden til, da rollespilsboardet blev oprettet i sin tid
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"